بیوشیمی بالینی

قالب پرشین بلاگ


بیوشیمی بالینی
مطالعات ، تحقیقات و خاطرات من
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیوشیمی بالینی و آدرس mybiochemistry.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






درست است كه نوزادان قادر به صحبت كردن نيستند، اما احساسات نهفته در حرف‌هاي طرف مقابل، براي آنها پنهان نمي‌ماند. تحقيقي درباره مغز كودكان نشان داده است كه آنان حتي در ۷ ماهگي به احساسات يك صدا پي مي‌برند.

در كنار كلمات و واژه‌ها، ملودي يك جمله، اطلاعات زيادي درباره وضعيت احساسي فرد سخنگو مي‌دهد. اين اطلاعات در بخشي از مغز جمع آوري مي‌شوند. اما تا كنون مشخص نبود كه مغز انسان از چه زماني اين توانايي را پيدا مي‌كند كه داده‌هاي مربوط به احساسات را رمزگشايي كند.

محققين به اين نتيجه رسيده‌اند كه نوزادان از سن ۷ ماهگي مي‌توانند صداي انسان و احساسات پيوسته با آن را تشخيص دهند. يك گروه علمي بين‌المللي از موسسه‌اي در دانشگاه لايپزيگ، در اين رابطه به دو آزمايش مختلف دست زده است.

به گزارش دويچه‌وله، در اولين آزمايش، محققين براي نوزادان ۴ تا ۷ ماهه، صداي انسان‌ و سرو صداي عادي ديگري را پخش كردند. آنها فعاليت مغزي اين نوزادان را با روشي خاص اندازه‌گيري كردند. در اين روش، شعاع نوري نزديك به مادون قرمز به جمجمه‌ نوزادان ‌تابانده مي‌شود و با اطلاعاتي كه از اين طريق به دست مي‌آيد، ميزان اكسيژن خون مشخص مي‌‌شود. اين روش براي نوزادان خطرناك نيست. محققين در اين تحقيق به اين نتيجه رسيدند كه تنها نوزادان ۷ ماهه توانايي تشخيص تفاوت صداي يك انسان با صداهاي ديگر را دارند. براي مثال يك كودك ۴ ماهه هنوز توانايي پي بردن به احساسات نهفته در يك صدا را ندارد.

دومين آزمايش به واكنش‌هايي مي‌پرازد كه كودكان به احساسات نهفته در ملودي يك جمله نشان مي‌دهند. محققين براي كودكان ۷ ماهه صداهايي را با لحني خنثي، خوشحال يا عصباني پخش كردند. آنان در اين آزمايش مشاهده كردند كه بخش‌هاي مربوطه در مغز كودكان، به صداهاي داراي "احساس" واكنشي متفاوت نشان مي‌دهند تا به صداهاي خنثي.

در كل محققين معتقدند كه نتايج اين تحقيقات مي‌تواند به تشخيص سريع بيماري‌هاي مربوط به اختلالات رشد كودك كمك كند.






نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 12 تير 1390برچسب:, ] [ 22:59 ] [ جبینی طوسی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست
آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:

> بی بوک


قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

download

چت

قالب بلاگ اسکای

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا